הטמעה של תהליך השינוי

כרמית ברעם

מדיה דיגיטלית

בעידן של היום בסוגי המדיה השונים קיימת אינפורמציה שזמינה לכולנו. בקלות רבה ניתן להגיע למתכונים בריאים, לשיטות הרזיה שונות, למחקרים בנושא תזונה ובסיפורי הצלחה רבים.

שאלת השאלות היא לא איך לעשות את זה?? אלא איך לשמור על מה שהשגנו??

אחד הדברים שמתאפשרים כשעוברים תהליך ניקוי, הוא היכולת להרגיש את הגוף כמו דף חלק. ההקשבה הזאת גרמה לי להפסיק לאכול לחלוטין או להמעיט מאוד מזונות שבעבר היוו חלק מרכזי בתפריט שלי כמו– בשר ועוף, מוצרי חלב, מאפים מתוקים. שמתי לב שבמצבים מסויימים הקשורים לעניינים רגשיים, הגוף כמו "מבקש" את אותם מזונות מחלישים שבאים לפצות על היעדר התייחסות לרגש שעלה. ההתייחסות לרמה הרגשית אפשרה לי להבין את מקור העניין עם מאכלים שפחות מועילים לי. לדוגמא: בכל פעם שניגשתי לאכול מאפה מתוק בדקתי עם עצמי איזה רגש עולה בי עכשיו? מה מבקש ממני תשומת לב? מה אני מונעת מעצמי להביע ע"י כך שמכניסה את המזון הזה כתחליף? אוכל הוא צורך בסיסי שיש למלא. ההבנה הזאת עוזרת להתייחס למנגנון הרעב והשובע בדיוק כמו שמתייחסים לתזונה של תינוקות וילדים קטנים. כל רגש של אשמה, בושה, כעס, תסכול, עצב ועוד שנלווים לצורך שלנו לאכול, מזמינים אותנו להתבונן פנימה ולפתור את העניין שיש לנו מול אותו רגש ללא קשר למזון. את התמיכה הרגשית בתהליך ניתן לקבל באמצעות טיפולי גופנפש המשלבים מגע, שיחה ואיזון אנרגטי, אימון מעשי ודיקור. הדברים המובאים כאן הם לחלוטין על קצה המזלג. כל אדם עובר את התהליך בצורה שונה ולכן ההתאמה צריכה להיות אישית. אני מאמינה שבכדי ששינוי יצליח התהליך צריך להיות חלק מהחיים ומותאם לקצב החיים של האדם. לעיתים יהיו נקודות משבר פיזיים ורגשיים, אך כדאי שנשים לב שמדובר על רגעים הבאים כגלים. ההבנה הזאת תאפשר לנו לקחת אויר לפני הגל שמגיע, כשהידיעה שתלווה אותנו היא שלאחריו תהיה מנוחה והקלה.


משימה שבועית : להכניס אימון כושר נוסף בשבוע נפש בריאה בגוף בריא – גם כשהדרך ברורה, צריך לזכור לבחור את אנשי המקצוע הנכונים שילוו אתכם בדרך הזאת. לשמחתי אני מוקפת באנשים מקצועיים, כל שעלי לעשות הוא להקשיב לגוף ולבדוק מה נכון עבורי מבין מבחר השיעורים הקיימים. בוחרים לחיות בריא וממשיכים להקשיב ללב ולגוף .


שבת ברוכה מלאה בשמחה, קלילות ואהבה.

תודה רבה שהקשבתם,

כרמית ברעם,