top of page

הזדמנות שניה

כרמית ברעם

שלט הכוונה
כיוון ללכת אליו

"את השמחה שלי השארתי שם" היא אמרה. "אי שם בשנות העשרים של חיי בהן הרשיתי לעצמי להיות אני- לחיות, לצחוק, להעז. עשיתי כל מה שהלב שלי ביקש, גבול לא היה קיים שם ברצונות

אי שם בדרך התחלתי לשים סורגים בכדי להתאים. בכדי להיות חלק מהסביבה, בשביל להקים משפחה ולחיות בתלם... שלושים שנה אחרי פלוס מחלות כרוניות מטרידות והבנה אחת ברורה שאני לא חיה את החיים שאני אמורה לחיות"

"מה היא שמחה עבורך?" שאלתי אותה. שמחה היא הרגע שבו השמש בתוכי מבקשת לזרוח. אז אני מרגישה את הקרניים שלה נשלחות לכל עבר כמו אצבעות קטנטנות שמדגדגות אותי מבפנים. התחושה באותו הרגע היא שהכל אפשרי. אני ילדה קטנה וכל החיים עוד לפני.. אני יכולה לצחוק, לשמוח ולהשתטות. מותר לי." היעדר שמחה, דכדוך, אפרוריות – רגשות שכולנו חווים מפעם לפעם במינון כזה או אחר. יש אנשים שחווים קושי אמיתי ב"הדלקת" השמש הפנימית שלהם במיוחד בעונת הסתיו והחורף, בהן השמש מפנה מקומה לסגריריות. חלקם ישובו לזרוח באביב או בקיץ וחלקם מסתובבים בעולם במן תחושת סגריריות מתמדת – חיים לצד החיים. דלית התקשרה באחד מהימים הסגריריים של השנה. בד"כ כשהקור מופיע בשעות הערב, אנשים רבים מגיעים עם גב תפוס, כאבי פרקים, או עומס משמעותי בכתפיים מתקופת החגים. הצורך שלה היה שונה, היא הגיעה עם בקשה מאוד ברורה - להחזיר את השמחה לחייה. המוכנות הרגשית שלה, הוורבליות והפתיחות סייעו מאוד בהתקדמות השיחה והתאמת הטיפול. "אני לא בחורה צעירה. הייתי כבר בטיפול פסיכולוגי, בטיפולים מסוגים שונים אבל כנראה שלא הייתי מוכנה באמת לעשות את השינוי." גישתה הפתוחה סיקרנה אותי, הקשבתי קשב רב. "אני צריכה עזרה בהורדת המחסומים. בפתיחת הסוגרים האלה שהכנסתי לחיים שלי. אני רוצה להרגיש חופשיה לחיות את החיים כפי שאני ראויה לחיות אותם. עכשיו זה הזמן שלי." הזמנתי אותה לטיפול "אקסס בארס". שיטת ה "אקסס בארס" מדברת בדיוק על זה. הורדת המחסומים והסורגים ששמנו במהלך החיים והסכמה לקבל תודעת אנרגיה חדשה. הטיפול מתבצע בשיחה של "ניקוי אנרגטי" והרצה במגע עדין על 32 נקודות בראש, כאשר כל מקבץ של נקודות מתייחס לתחום שונה בחיים. בטיפול אנרגטי המטפל צריך להיות נטול שיפוטיות לחלוטין ומשוחרר על מנת לקבל באהבה ובהכלה כל מידע שעולה תוך כדי הטיפול. שיחרור השליטה, ההבנה והקבלה שאין שום משמעות ליכולת כזו או אחרת של המטפל, מביאה לטיפול ממקום של ענווה ומאפשרת גם למטפל לעבור טיפול במקביל למטופל. התופעות לאחר טיפול אנרגטי יכולות להיות שונות ומגוונות. אף על פי שדלית הגיעה מוכנה לטיפול, משהו בתוכה סירב לשחרר את השליטה בחופש, בשמחה ולשחרר דפוסים ישנים. ההתנגדות עוררה כאבי ראש. בדרך כלל כאשר יש ראקציה לטיפול, אנו סמוכים ובטוחים שיש תנועה, גם אם היא נתפסת כ"שלילית" היא לטובה. בכדי לאפשר לדלית להטמיע דפוסים חדשים בחייה, שילבנו שיחות של אימון מעשי במקביל לטיפול האנרגטי. דלית למדה לשחרר את המחסומים ולקבל באהבה את כל הטוב שיש לעולם להציע לה. לטענתה "קיבלה את חייה מחדש במתנה". זכות גדולה להיות לצד אדם שעובר תהליך מרגש כל כך. ההבנה שאף פעם לא מאוחר מידי להרגיש, לחיות, לצחוק, להינות. הקבלה של הקלילות והשמחה ושפע של האפשרויות שיש לחיים להציע לנו, תאפשר לנו לעבור גם את הימים הקרים והסגריריים ביותר בשמחה, בהודיה ובהנאה מרובה. סופשבוע מהנה מלא בהכלה ובאהבה.


תודה רבה שהקשבתם,

כרמית ברעם,



0 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page