top of page

מערכת היחסים שלנו עם עצמנו אחריות אישית

כרמית ברעם

משפחה שמחה
משפחה

בחיי היומיום אנו משקיעים את מירב האנרגיה, זמן ומחשבה במערכות יחסים.

זה מתחיל מהבית- זוגיות,  ילדים וגדל החוצה כמעין מעגלים הסובבים סביבנו ומקיפים אותנו. במהלך השנים אנו מתרגלים להשקיע זמן ומאמץ בלתי נדלה במעגלים החיצוניים  ולפעמים,  כך נדמה,  ככל שהנפשות הפועלות רחוקות מאיתנו יותר,  נשקיע מאמץ רב יותר  בלגייס אותן לאהוב אותנו,  להעריך אותנו ואת פועלנו. שהרי המשפחה והקרובים באמת(גם פיזית)  מקבלים אותנו עפ"י רוב בכל מצב.   בסופו של יום נחזור אל עצמינו,  אל הבית

"אדם בתוך עצמו הוא גר",  מה יש שם בבית הזה?  איזו מערכת יחסים הוא מקיים עם עצמו?

בתור מטפלת,  כשאני רואה אדם אני מתבוננת בו,  במכלול הקסום שבו. בהחלט לא בכסותו. שהרי רבות הפעמים בהם הכסות באה לטשטש וליפות את אשר קיים בנפש פנימה.

תפקידו של המטפל בין שאר הדברים,  הוא לתת מרחב מוגן ולאפשר לאדם להתקלף ולחזור למהות הראשונית שלו.  שם נמצא הלב -  שם קיימת האהבה הטהורה והבסיסית של האדם- אהבתו לעצמו ואז לבוראו-"כי בצלם אלוקים ברא אותו". כאשר מתקיים הגילוי המרגש של האדם את עצמו,  יוכל לבחון את מערכת היחסים שלו עם עצמו.   לא מדובר חלילה על נרקסיזם,  אלא על מצב מאוזן שבו מתקיימת אהבה עצמית, אחריות אישית והתפתחות. Wellness  הוא מצב מיטבי שבו כל המרכיבים מתקיימים בהרמוניה. כל מערכת יחסים עם הסביבה תתקיים בנינוחות,  בנאמנות לגרעין של ההוויה ותאפשר לאדם לחוות אושר, שמחה אמיתית ורגיעה.

בתהליך של ריפוי,  כאשר אדם מבקש מזור למכאוביו, לשינוי באורחות חייו,  אחד הדברים המרכזיים שנבקש הוא להראות לו את מערכת היחסים שלו עם עצמו.

לדוגמה: אשה שמוצאת את עצמה בקלות מפנקת את קרוביה,  אך את עצמה מזניחה.   גבר שישקיע את כל כולו ביחסיו עם בנו,  אך יזניח את בריאותו.  ועוד כהנה וכהנה

הפער הזה בהתנהלות יוצר תסכול,  התסכול מפר את האיזון הפנימי שקיים באדם ואז קיימת קרקע פוריה למחלה.

במערכת יחסים בין מטפל ומטופל,  פעמים רבות תולה המטופל את כל יהבו במטפל.   יתכן שמטפל קשוב ומנוסה בעל טכניקות מופלאות יוכל לחולל פלאים לזמן מה,  אך אם מדובר בשינוי של ממש,  אין שום דרך לייצר עקביות והמשכיות ברגע שמערכת היחסים הפנימית של האדם עם עצמו לוקה בחסר.

רק במצב בו לוקח האדם אחריות על חייו ומחובר לתהליך  אזי השינוי יוטמע ויבטיח שיוכל להתמודד עם עניינים מסוגים שונים בהצלחה.

איך לוקחים אחריות?  מה מאפשר לנו להיות מחויבים לעצמינו ולתהליך?

אהבה היא הכח המניע החזק והעוצמתי ביותר שקיים. כשם שאהבתנו לאחר יכולה להזיז אותנו לפעול בדרכים שונות,  לעתים מפתיעות בעוצמתן,  כך על אחת כמה וכמה אהבה שנפנה אל עצמינו פנימה תחולל ותייצר שינוי ברמה בסיסית ושורשית.

כשאני קובעת עם עצמי עבור עצמי להתייחס אל הגוף שלי בצורה אוהבת,  בוחרת להקשיב לצרכים שלו ולבצע,  אזי אוכל ליישם כל טיפ שאקבל בנושא תזונה, בנושאי בריאות שונים ומיטיבים.

כשם שאתמיד ללכת לחוג עם ילדיי,  כך אתמיד עם עצמי בכל פעילות בה אבחר.

אם כך הקשבה- אהבה עצמית- לקיחת אחריות על התהליך- הטמעה של השינוי- התמדה- הצלחה בדרך ל wellness

אדם שאוהב את עצמו ומכבד את עצמו ואת צרכיו,  אוהב את האחר ממקום שלם ונינוח.  הנתינה שלו שלווה יותר ומדוייקת יותר.

אמא יקרה שמשקיעה את כל מרצה בילדיה ובסופו של יום שוכחת מעצמה,  איזה מסר מעבירה לילדים? אני פחות חשובה? התבוננות בטבע בבעלי החיים תראה לנו שהאם אוכלת קודם ואז מאכילה את הגורים. האם זה בסדר? דעתי היא שכן ,זו דרכו של הטבע בבסיסו.


בואו נתרגל את זה ביחד..  השבוע,  בכל פעם שתהיו רעבים,  תדמיינו שאת האוכל אתם מכינים עבור מישהו אהוב במיוחד,  מישהו שחשוב לכם מאוד ואתם רוצים בטובתו.  תכינו את האוכל בתשומת לב ובאהבה. תפנו זמן לשבת ולאכול בנחת ולא כלאחר יד,  תאכלו בתאבון בדיוק במידה ובשמחה והכי חשוב כמו תמיד- תוקירו תודה.

תשתפו אותי - איך הייתה החוויה? האם הרגשתם בשינוי?  אפשר כמובן לתרגל בכל תחום שעולה בדעתכם.


סופשבוע מהנה מלא באהבה.  שבת שלום

תודה רבה שהקשבתם,

כרמית ברעם,



3 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page